Store bønner

I kveld hadde vi et uformelt og intimt bønnemøte i stuen. Vi var ti folk til sammen, fra ulike menigheter og ulike sosiale kretser. Vi var i bønn i ca to timer. Vi ba for byen vår og for Norge. Vi ba om at Evangeliet skal få berøre nordmenn i 2015. Det var en nydelig stund, så genuint og kraftfullt.

I over et år nå har bønn vært en av de tingene som ligger aller nærmest mitt hjerte. Det er helt utrolig hva bønn egentlig er, og hvor mye kraft som er i det. Det er så ufattelig undervurdert! Noe som Gud har vist meg er at vi trenger å be store bønner. Det skjer så altfor ofte at kristne begrenser sine bønner til «kjære Gud, hjelp meg i eksamensperioden» eller «kjære Gud, gjør meg frisk fra forkjølelsen». Vi må forstå at Gud ikke har begrensninger, og at Han går way beyond vår lille boble!! Vi kan be store bønner som virkelig forvandler oss fra innsiden og ut! Bønner som løfter vårt blikk fra vår luksusfylte komfortable hverdagsliv og opp mot det Evige riket, til Den Levende Gud som frir oss ut fra mørket og som helbreder vårt indre, som frigjør oss fra bitterhet og lar oss se Hans nådes rikdom, som gir oss ny kraft og frelse, og fyller våre hjerter med kjærlighet og medlidenhet. Bønner som bringer himmelen til jorden.

Dersom dere ber om noe i Mitt navn, skal Jeg gjøre det.

– Johannes 14: 14

Store bønner

Legg igjen en kommentar

