Tanker på en torsdagskveld

Jeg kan faktisk kjenne på kroppen når jeg har noe som jeg vil skrive og si. Det bygger seg på en måte opp noe som jeg ennå ikke vet hva er, før jeg starter å skrive. Så her kommer det (uten å vite hva det blir, men jeg lover å poste når det er ferdig skrevet)!

Det har kanskje litt med det bildet jeg postet i innlegget under. Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg ser litt hvilken retning jeg er på vei inn i. Jeg vet hva som er mine styrker og svakheter. Jeg vet hvilke vennskap som er sunne, gode og ekte. Jeg vet hva jeg virkelig ønsker i en mann, og hvilke verdier jeg ønsker at skal prege familien og hjemmet vårt.

Noen ganger får jeg en ganske overveldende følelse av at jeg ikke fortjener disse gode tingene. Mange av mine nære venner har funnet kjærligheten. De har kommet så langt. Og jeg er så glad på deres vegne, og unner dem det virkelig. Men jeg er ikke sikker på at jeg kommer til å få det samme. Hvorfor skulle jeg få ha et godt ekteskap og herlige barn? Finnes det i det hele tatt en mann der ute for meg, som er morsom og attraktiv, har forståelse for musikk, er lidenskapelig for Gud, og som kan elske min sårbarhet og støtte meg i tykt og tynt? Det virker litt for godt til å kunne være sant. Det å få barn er heller ingen selvfølge eller rettighet, men en velsignelse. Og jeg ser ikke hvorfor jeg skulle være så heldig.

På ingen måte er jeg misfornøyd med livet mitt eller hvor jeg er nå. Det er viktig å embrace all of life’s seasons, leve her og nå. Jeg stortrives med tilværelsen! Det er gøy å treffe mennesker, reflektere, gå på konserter, være singel og student, haha. Men jeg har også lært at Gud ser alle våre drømmer og ønsker, og har lyst til å oppfylle dem. Det er faktisk et løfte: «Take delight in the Lord, and He will give you the desires of your heart» (Psalm 37:4). Så selv om jeg tenker at jeg ikke fortjener det gode jeg ønsker, så stoler jeg på at Gud har det aller beste for meg, og at Han ønsker å utøse sine velsignelser, og mer!

Det var visst det jeg hadde på hjertet i kveld, haha. Kanskje noen der ute har tenkt det samme som meg! Jeg håper uansett at du får alt det du drømmer om og håper på. =)

Tanker på en torsdagskveld

Legg igjen en kommentar

