2014 – Året som gikk

FOR et år! Det har virkelig vært en reise.

Det har vært et innholdsrikt år. Andre semester på Bibelskolen Substans var vanvittig spennende og opplevelsesrikt. Tur til Argentina, alle de unike menneskene jeg ble kjent med i klassen, og den nære relasjonen jeg har fått med Gud. Det er nå i ettertid av bibelskole-året at jeg ser hvor mye jeg har lært og hvor mye det forandret meg.

Dette året har jeg fått delta i kirkefellesskapet SALT Bergenskirken, og i høst ble jeg også LIFE-leder for en nydelig gruppe jenter. Å være en del av SALT har blitt en veldig naturlig del av hverdagen min, og det beriker mitt hverdagsliv.

Oppstart på masterstudiet nå i høst har vært veldig kjekt og lærerikt! Jeg kjente ingen da jeg begynte på master i engelsk, men ble raskt venner med jentene i klassen. Vi er et veldig lite kull med få gutter og flest jenter. Faglig sett har det vært krevende, og ikke alle resultatene ble like bra.. Men det er første halvår, og jeg må jo lære hva som forventes. Jeg er uansett motivert til å jobbe enda bedre neste semester, og forhåpentligvis klatre meg oppover. Så langt trives jeg med studiet, og gleder meg allerede til vårsemesteret.

Alle bryllupene i år må jo også nevnes! Kamilla, Marina, og ikke minst Silje som jeg var forlover til. Dagen til Silje og Runar var en uforglemmelig dag, og det var så utrolig fint å få være med på den store dagen til min hjertevenn.

Året har selvfølgelig ikke vært uten utfordringer, både psykisk og fysisk. Fysisk har jeg kjent ekstra mye på plagene mine i skulder, rygg og nakke.. Det viser seg at jeg er utrolig anspent i hele kroppen (og til tider svimmel), men det er ikke lett å løsne på.. Noen dager har jeg vært veldig redd for fremtiden, for hvor mye verre det kommer til å bli, spesielt i så ung alder.. Uansett så forsøker jeg å fokusere på at jeg ellers er frisk og sprek, og å legge alle bekymringer i bønn. Alle har sine ting de sliter med, og sine byrder! Dette er min plage og byrde.

Dette året har jeg også jobbet mye med meg selv på innsiden. Det hører med når man går på bibelskole og ønsker å vokse med Gud, da må man også vokse som person. Det har vært blod, svette og tårer til tider skal jeg si dere! Men på en god måte. Jeg har lært hva mine verdier er, hva jeg brenner for, jeg aksepterer den jeg er, og klarer mer og mer å bli glad i den personligheten jeg har.

Når jeg ser tilbake på året så kjenner jeg på en stor takknemlighet. Alt som skjedde i fjor og årene før har ledet meg til dette stedet i livet, og det er akkurat her jeg vil være. Å være tilfreds med det man har er en nøkkel til glede!

Å ha et godt liv betyr ikke å ha et problemfritt liv. Det betyr ikke at man har alt på stell. Det betyr ikke å ha en perfekt helse. Det betyr ikke at man alltid blir invitert på fester, får gode karakterer, alltid presterer hundre prosent, er i kjæresteforhold, og alltid er godt likt av andre. Å ha et godt liv trenger ikke å være disse tingene. Å ha et godt liv er å ha det godt på innsiden, i hjertet, vite at man er god nok som man er, elsket som man er, blomstre i sin personlighet, være ekte, se mennesker, og la Gud grunnfeste sin kjærlighet på innsiden, og gi det plass til å forme deg. Slipp taket på det du trenger å gi slipp på. Anerkjenn de gavene og egenskapene som Gud har lagt ned i deg. Han vil gi oss mer enn vi aner.

Takk til dere som har vært faste lesere av bloggen min i år. Godt nyttår, og takk for det gamle.

2014 – Året som gikk

2 kommentarer om “2014 – Året som gikk

Legg igjen en kommentar

