Bare en liten tur på biblioteket…

..ble til en spesiell opplevelse for meg på onsdag. Målrettet gikk jeg bort til en spesifikk bokhylle, og der stod en mann som jeg kjente igjen fra Kafe Lazarus. Han snudde seg mot meg med det samme, og spurte om jeg kunne hjelpe å finne en bok av Heidi Baker som heter Drevet av kjærlighet. Jeg fant boken mens jeg fortalte han at vi tidligere hadde pratet sammen på Kafe Lazarus. Han var ikke i beruset tilstand, men jeg merket at han ikke hadde dusjet på noen dager. Jeg spurte om han hadde noen plass å bo og hvordan det gikk med han. Han sa at han ikke hadde en plass å bo. Livet var blitt vanskeligere siden sist. Men til tross for alt kunne han ikke la være å snakke om Guds kjærlighet. Det eneste han ville fortelle meg om var møtet med Gud kvelden før, da han var i bønn. Han er nemlig kristen, han kan mye i Bibelen og gikk et år på bibelskole da han var yngre. Dette fikk jeg vite første gang jeg traff han. På et tidspunkt i livet så var det noe som gikk galt… Men troen, den har han framdeles! Der stod vi, midt på biblioteket, og snakket om Guds kjærlighet, om det aller viktigste som finnes! For meg var det så sterkt, at en som er hjemløs, en som har problemer med rus, en som ikke har stabile og trygge folk rundt seg, en som ikke har noe, likevel har altDet var så tydelig å se hvor grepet han var. Han hadde bare ett mål den dagen, og det var å låne en stabel av bøker om Guds kjærlighet, og lese de! Han er i mine bønner, og jeg vet at Gud forsørger han.

Bare en liten tur på biblioteket…

Legg igjen en kommentar

