You’ve got the love

Sometimes I feel like throwing my hands up in the air. I know I can count on You. Sometimes I feel like saying, «Lord, I just don’t care» But You’ve got the love I need to see me through. When food is gone You are my daily meal. When friends are gone I know my Saviour’s love is real.

Så sant og så nydelig sunget av Florence & The Machine. Spotify: Florence + The Machine – You’ve Got The Love

Vanligvis er jeg sikker på meg selv og har greit med selvtillit. Men i underbevisstheten går jeg rundt og tror at jeg ikke er like bra som andre. Typisk nordmenn! Det er sååååå typisk oss å tenke at vi ikke er bra nok. Jeg vil for all del jobbe mot den kulturen. Men jo lengre ned i sinnet mitt og hjertet mitt jeg graver, jo mer ser jeg det som egentlig er der.. og det er derfor det har vært vanskelig for meg å forstå at Gud elsker meg. Jeg vet det, men jeg klarer ikke å wrap my mind around it.

Kristne venner og bekjente rundt meg virker som om de skjønner greien. De er skråsikker på at Gud elsker dem, og virker ikke som de har noe problemer med å tro det. Mens jeg, jeg synes det er vanskelig å tro på! Jeg forstår det bare ikke. Jeg forstår absolutt ikke hvorfor Gud skulle være interessert nok i meg og elske meg. Derimot er jeg skråsikker på at Gud finnes, på at Han er tilstede i mitt liv, at Han gjør store ting. Det er ikke det som er vanskelig for meg å tro på.

Mye av grunnen har med identitet å gjøre. Hvor ligger jeg min identitet? I mine egne berg-og-dalbane-tanker? I andre mennesker rundt meg? Jeg har mange gode mennesker i mitt liv som jeg vet at bryr seg og er glade i meg, men jeg har virkelig opplevd det å bli fryst ut og sviktet.. og det har ført til at jeg har følt meg verdiløs. Fordi jeg har latt de rundt bestemme min verdi. Det har preget min identitet mer enn jeg vil innrømme. Såklart det vil prege meg i mitt møte med Gud også, når mennesker jeg elsket plutselig bestemte seg for at jeg ikke var god nok lengre. Hvis jeg ikke var verdig for dem, hvordan kan jeg da være verdig for Gud? Det er tankene som ligger der.. men det er ikke sannhet. Gud skifter ikke mening om oss, Hans løfter er uforanderlig.

Jeg vet at Gud ønsker å grunnfeste min identiteten i Ham, så jeg kan fatte Jesu kjærlighet og vite at min verdi ikke er bestemt av noen rundt meg! Gud har virkelig tatt meg gjennom en reise det siste halvåret for å vise hva Hans kjærlighet er. Han viser meg det, dag for dag. I hver bønn, i hvert bønnesvar. Og spesielt når jeg tenker på hvor jeg er i dag, hvordan Han ledet meg hit, og hvor annerledes alt hadde sett ut om jeg ikke hadde fulgt Guds planer. Guds kjærlighet er ikke som menneskers kjærlighet. Den er ubetinget, ubegrenset, stødig. Jeg ser stykkevis nå, men Gud må jobbe enda mer med hjertet mitt for å bygge identiteten min. Det går rette veien!

Jeg har kunngjort Ditt navn for dem og skal kunngjøre det, for at den kjærlighet som Du elsket Meg med, skal være i dem og Jeg i dem.

– Johannes evangelium 17:26 (Jesu ord og bønn til Faderen).

You’ve got the love

2 kommentarer om “You’ve got the love

  1. Charlotte L :) sier:

    Du er mer enn god nok for meg hvertfall😊👌 Jeg er stolt av å få være din venninne og ha fått være med på din reise med opp&nedturer de siste årene – vit at jeg er veldig glad i deg og stolt av få kjenne den flotte unge damen du har blitt 😁❤️

    1. JEG ER SÅ GLAD I DEG CHARLOTTE !❤ Du aaaaner ikke hvor mye jeg setter pris på deg. Tusen takk for at du bryr deg så mye, og alltid støtter meg. Jeg er stolt av å få kjenne deg også😀❤

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s