Bønnesvar

Jeg har lyst til å dele litt om bønn, og spesielt om det å få bønnesvar. Bønn er noe av det som ligger aller nærmest hjertet mitt. En dag på Substans da jeg ble profetert over, sa han som ba for meg: «jeg ser at Gud virkelig tar deg dypere i bønn og har lagt det på hjertet ditt.» Og det stemmer! Det er nemlig akkurat det jeg har opplevd spesielt over det siste året. Men nå skal jeg ikke fortelle så mye om bønn i seg selv (da blir det et alfor langt innlegg), men heller litt om bønnesvar.

Jeg har opplevd veldig mange bønnesvar spesielt det siste halvåret, alt fra små til store ting. Et eksempel som skjedde nå ikveld: jeg ba for Karoline som går i LIFE-gruppen min, og ble minnet på et Bibelvers, Filipperne 4:13, og sendte det til henne på sms. Hun svarer meg at jeg er den tredje personen som sender henne det verset! Tilfeldig? Absolutt ikke!

Et annet eksempel var en skoledag på Substans da vi skulle bruke dagen på lovsang og bønn. Først hadde vi litt alenetid med Gud hver for oss da vi skulle lese litt i Bibelen. Jeg kom på et vers i Filipperbrevet, og tenkte at kanskje det var tilfeldig, siden jeg liker det verset veldig godt. Så fikk jeg ordet tilgivelse tydelig for meg, men tenkte at kanskje det også var tilfeldig. Jeg orket egentlig ikke å forholde meg til de tingene akkurat da, så jeg var nesten litt irritert på Gud for at Han minnet meg på det. Så jeg var litt sånn «Okey Gud, du er nødt til å vise meg noe, hva som helst, som bekrefter at det er dette du ønsker å si til meg.» Sammen med klassen var der tre-fire skjønne eldre damer og menn som ville være med å be for oss. Etterpå skulle en av disse damene be for meg. Hun visste ikke hva jeg het, hun visste ingenting om meg i det hele tatt. Og av alle ting hun kunne valgt å be for, av alle bibelversene i hele Bibelen, så ba hun akkurat det verset i Filipperne som jeg tenkte på bare en time tidligere. Hun ba de ordene og det løftet som stod i det verset, og jeg begynte å gråte og tenkte «wow, Gud, er det mulig?»

En annen gang, tidligere i år, ba jeg til Gud om en spesiell ting som var veldig vanskelig, og som jeg desperat trengte Gud til å hjelpe meg med. Dagen etter i Chapel på skolen handlet andakten om akkurat det temaet. Talen i kirken den søndagen handlet om akkurat det temaet. For meg var det et tydelig bønnesvar.

Dette er bare noen få eksempler av hva jeg har opplevd med Gud gjennom bønn. For meg er det rørende å få disse konkrete svarene fra Gud. Det er så tydelig at Han bryr seg. Det er selvfølgelig ikke alltid at bønnesvar er så konkret, og noen ganger svarer Gud kanskje en del senere i tid også. Men det er derfor livet med Gud er så spennende! Han har mye mer i sine planer for oss enn vi har for oss selv.

Bønnesvar

Legg igjen en kommentar

