Høstmoten

 Nå er jo den første høstmåneden godt igang, noe som betyr at det er på tide å pakke vekk sommerklærne og sommerskoene! Må innrømme at jeg er veldig klar for høstmoten. Jeg har faktisk tenkt en god stund at jeg har lyst til å bli enklere i klesstilen.. renere plagg, enda mer basics, mer sort og hvitt. Hvit silkeskjorte og svart skjørt med fin strømpebukse + et rødt skjerf = det perfekte studieantrekket, spesielt nå som jeg skal sitte mye på lesesalen. Jeg gikk mye i skjørt de første par årene som student på UiB (før jeg dro på utveksling og alle amerikanerne  så rart på oss om vi gikk med skjørt til hverdags). Det samme gjelder tilbehør: jeg skal gå en runde på acessoriesene mine og plukke ut kun det som jeg bruker ofte. Noen dager vil jeg pynte meg med bare leppestift og øredobber, for eksempel!
Siden jeg har altfor mye klær og det meste blir brukt litt, tenkte jeg å legge vekk en del av høstplaggene mine.. Dermed får jeg brukt de fineste og beste klærne mine mye mer og i nye kombinasjoner. Nye innkjøp blir det desverre ikke mye av denne høsten. Jeg har nemlig shoppestopp fram til januar (inspirert av Kamilla). Shoppestoppen gjelder kun hverdagsklær, da. Så jeg kan kjøpe treningsklær, yttertøy og sko. Har allerede kjøpt en hvit tynn regnjakke fra Stormberg (50% avslag), og skal investere i en svart vinterkåpe. Grunnen for shoppestopp er at jeg har veldig mye hverdagsklær allerede (jeg shoppet en del i fjor), og vil forsøke å spare penger. Får se om jeg klarer det!
 I det siste har jeg vært mye mer in the mood for a simpler style, og det siste jeg føler for nå er å kle meg i rosa, pastellfarger eller noe annet sukkersøtt.. Dessuten kler jeg jordfarger ti ganger bedre. Velkommen høst, ankelboots, skjerf, layers, strikk og fine jordfarger♥

Høstmoten

5 kommentarer om “Høstmoten

  1. Charlotte sier:

    Jeg har også shoppestopp! Sånn, da har jeg «sagt det høyt» så da er det bare å holde det! Men jeg får ikke kjøpe noen ting da; ingen yttertøy, treningsklær, sko, acessories eller finklær (kun et par vintersko siden de gamle er helt utslitt😦 ). Har for mye klær som ikke blir brukt, så er enig at dette er en fin måte å få bruke «opp» og få utnytte av alt det fine vi allerede har i skapet😀

  2. Ikke verst med shoppestopp til januar. Jeg prøver også å bli flinkere til å bruke klærne mine, så det går noen dager på å sortere alt sammen og kvitte seg med det jeg aldri bruker (sistnevnte er ikke så lett, hehe). Utrolig hvor mye man finner når man går gjennom alt sammen. Merker at jeg ikke har behov for å kjøpe noe mer med mindre det er noe spesielt jeg absolutt trenger.🙂

Legg igjen en kommentar

