Masterstudent

masterstudent1
God helg! For første gang på lenge har jeg fri fra jobb på en lørdag, og det er skikkelig deilig. Dagen blir brukt på studielesing, før kveldens sosiale sammenkomster. Jeg har lest Shakespeare høyt i et par timer nå (er alene hjemme), og det går overraskende bra! haha. Selv om jeg ikke er storfan av Shakespeare (det er så tungt å lese), og er litt småredd foreleseren vår, så har jeg mistanke om at jeg kommer til å synes godt om Shakespeare underveis i faget.. jeg kjenner meg selv såpass og vet at jeg blir interessert hvis jeg går i dybden og forstår mer – in this case Shakespeare-verden. For det er virkelig en helt egen verden! De to første ukene leste vi stykket The Merchant of Venice, og nå leser vi Othello. Det er jo en haug med artikler i tillegg også, da. Jeg må virkelig ta meg selv i nakken og sette meg ned og lese, for det er m-y-e. Og jeg må jo bare innse at studiet er min fulltidsjobb, og må være førsteprio i hverdagen.
masterstudent2
Noe som er litt inconvenient er at jeg har blitt superavhengig av serien Homeland. Sesong 1 var ok i begynnelsen, så ble det ganske spennende, men sesong 2 er jo UTROLIG spennende!!! Sist gang jeg syntes noe var like spennende var på ungdomsskolen, da jeg så sesong 1 av Prison Break og stod oppi sengen med hendene foran ansiktet og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg ser en episode Homeland whenever I get the chance, spesielt når jeg skal lage mat eller kommer hjem om kvelden. Noen andre som følger med på det?

Masterstudent

2 kommentarer om “Masterstudent

  1. Du er flink som studerer på en lørdag, spesielt med tanke på at du ikke har hatt denne dagen fri på en stund!

    Jeg leste Macbeth før litteratureksamen i fjor, og jeg er enig i at det er tungt stoff – men et tips er da å se en film av det stykket du leser. Det hjalp meg veldig i å forstå sammenhengene og ga meg en B!

    Homeland er spennende! Jeg har fulgt med siden den startet, og er enig i at sesong 2 er utrolig god. Sesong 3 var både og synes jeg, men jeg har store forventinger til sesong 4 som begynner nå i oktober om jeg husker riktig. Og hvis du har unngått alle bloopers, så blir du nok overrasket over sesong 3-avslutningen.

    Har du sett Orange is the new black? Den kan også anbefales. Spesiell, mørk, trist, spennende, morsom – må bare sees 🙂

    1. Tusen takk for kommentar, og takk for tips! Jeg så faktisk den nyeste filminnspillingen av Merchant of Venice, og det hjalp meg også veldig mye. Så jeg har planer om å gjøre det videre 🙂

      Jeg har ikke sett Orange is the new black, men har hørt veldig masse om den. Men vet ikke om jeg liker konseptet kvinnefengsel, siden jeg synes det er mer spennende når mannfolk er i fokus, haha. Men kanskje jeg setter meg ned med det når jeg har sett ferdig Homeland 🙂 Gleder meg til å se sesong 3 og 4!!

      Klem til deg. 🙂

Legg igjen en kommentar

