Ærlige om livet?

Jeg er ikke fan av fasader. Å ta på seg en maske for å late som. I noen settinger virker det helt nødvendig, men som oftest støtter jeg det absolutt ikke. Det er derfor jeg misliker overfladiske samtaler. Noen ganger når jeg skal møte nye folk, spesielt i kirke-sammenheng, og de bare snakker om studier, da kunne de like gjerne ikke snakket med meg! Neida. Men noen ganger blir jeg bare så lei av tørrpratUnnskyld, men jeg bryr meg faktisk ikke om alle detaljene på eksamensoppgaven din!! Jeg bryr meg om hvem du er ellers i hverdagen. Jeg bryr meg om det som virkelig betyr noe. At jeg studerer engelsk forteller bare en liten brøkdel om hvem jeg er. Jeg er mye mer enn studiet mitt.

Ikke misforstå, jeg vil jo høre hva folk studerer og alt det, men det trenger ikke være alt en samtale handler om. I dag sa en kompis til meg «du spør alltid gode spørsmål når jeg treffer deg, fortsett med det.» Jeg vil være en som kan prate om betydningsfulle ting. Det er trist at det skal være så mye tørrprat i kirke-settinger. Da tenker jeg at vi har feil perspektiv. Vi må kunne se over våre hverdagsrutiner og forbi våre eksamner. Jeg vet at folk tenker på mye og bærer på mye. Hvorfor kan vi ikke snakke ærlig om livet? Jeg forstår at man ikke kan gå bort til bekjente og legge ut om sine problemer, men vi trenger ikke alltid prate om overfladiske ting. Vi kan heller utfordre hverandre til å tenke større ved å stille spørsmål og dele erfaringer.

 

Edit: jeg pleier å spørre oppriktig mine venninner om eksamen, og da er jeg interessert i å høre – men da vet jeg jo at eksamen ikke er alt vi prater om.😉

Ærlige om livet?

3 kommentarer om “Ærlige om livet?

  1. Adriana sier:

    Så enige med kompisen din i at: du spør alltid gode spørsmål når jeg treffer deg, fortsett med det🙂 veldig fint innlegg og sååå enig med deg, kan berre tenke deg korleis det er å leve i et miljø der alle stempler deg på grunnlag av dine prestasjoner. Eg er ikkje prestasjonene mine, eg er meg:)

    1. Tusen takk Adri😀❤ Ja, du er mye mer enn dine prestasjoner! Kan aldri forstå hvordan det er å være i dansemiljøet, men du er sterk, og står på ditt, og det beundrer jeg deg for!!🙂🙂

Legg igjen en kommentar

