Verdibasert tid

Jeg vil skrive om noe som jeg tenker mye på for tiden, nemlig verdibasert tid.

Etter at jeg begynte på Substans har hverdagsrutinene mine endret seg litt. Fulle skoledager, jobb etter skolen fast mandag + annenhver torsdag og lørdag, kirke hver søndag kveld, LIFE-gruppe onsdag kveld, praksis i kafe Lazarus fredag kveld. Som dere skjønner så har jeg mange flere forpliktelser å forholde meg til i hverdagen nå enn før. Det blir for eksempel mye mindre tid til trening, noe som har resultert i at jeg ikke føler meg så bra, og mange ganger mislykket.. (jeg vet jo at jeg klarer så mye bedre!).

Hver uke er det en indre kamp med meg selv om hva jeg skal prioritere. Venner? Eller trening? Eller tid med Gud? Til tider har jeg blitt så sliten av det at jeg så vidt orker tanken på en full timeplan. Før var jeg stikk motsatt! Som regel liker jeg å være travel og ha mye på agendaen. Men ikke nå lengre.

Uansett hva jeg prioriterer så føler jeg at det aldri er nok tid. Jeg hater å være utilgjengelig for mine venner, men jeg hater også å ikke ha det overskuddet og den energien som jeg får fra trening. Jeg føler rett og slett at jeg ikke strekker til. Behovet for å slappe av og ha tid alene har i tillegg blitt enda større. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med alt dette, eller hva som er det beste å gjøre.. Tror uansett at det er viktig å tenke over hva man bruker tiden sin på, hva som virkelig er viktig for en, og hva man vil prioritere. Selv synes jeg at det er ganske vanskelig.. Jeg håper det ordner seg litt når jeg begynner på vanlige studier på UiB igjen til høsten og ikke har fulle dager på skolen fra klokken ni til tre.

Akkurat nå sitter jeg alene i leiligheten etter en kjempekoselig hyttetur med folk fra kirken. Det er deilig å slappe av nå og ha det helt stille. Jeg har spist hjemmelaget scones fra frysen, traktet masse kaffe og laget smoothie. Etterpå skal jeg ta en god og varm dusj, ta igjen masse lesing, og slappe helt av. Jeg må bare gjøre det, jeg trenger det.

God klem fra meg til dere på denne fine søndagen.

Verdibasert tid

2 kommentarer om “Verdibasert tid

  1. Charlotte sier:

    Du er absolutt god nok og på ingen måte mislykket! Syns du er super bra😀 I perioder må man bortprioritere venner og trening, men da vil man til gjengjeld sette mer pris på det når man først tar seg tid. Du er fliiink🙂❤

Legg igjen en kommentar

