Årets topp 10 låter

Tenkte jeg skulle kåre årets topp 10 låter. Altså noen av de sangene som jeg har hørt aller mest på i 2013. De fleste er utgitt i 2013, men noen er også fra 2012.

James Vincent McMorrow – Higher Love
Den kalde og tunge vinteren fikk sitt lyspunkt i låter som denne. Vakker sang.

Jake Bugg – Broken
Dette var året jeg hørte om talenfulle og unge britiske Jake Bugg. Denne låten ble den mest spilte fra albumet (som ble utgitt i fjor) fordi den er så personlig og gripende.

Of Monsters And Men – Little Talks
Våren kom og jeg tok mange turer på Fløyen mens jeg hørte på Of Monsters and Men. Denne låten fikk meg til å tenke at livet er fantastisk fint selv om det kan være vanskelig noen ganger.

Drake – Hold On, We’re Going Home
Dette var også året hvor min obsession for Drake ble stor, og denne låten var en av de mest spilte den sommerferien.

Matt Corby – Resolution
I juni utga Matt Corby denne låten og jeg spilte den på repeat. Han lager bedre låter enn de aller fleste.

LidoLido – Sleeping On My Piano
LidoLido sitt album ble spilt høyt dagen lang i leiligheten til meg og Silje (av begge to!) om sommeren. Selvsagt var vi dermed på konserten han holdt på Kvarteret i høst.

Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig
Svensk språk kapret mitt hjerte for et par år siden, og det nye albumet til Håkan Hellström ble spilt mye i butikken på jobb og ellers. Denne sangen er romantisk og sommerlig.

JAY-Z – F*ckwithmeyouknowigotit
Denne sangen har jeg hørt på hver eneste gang jeg er på Sats denne sommeren og høsten. Den er liksom obligatorisk når jeg trener styrke, haha. Sommeren min bestod mye i Drake og Jay-Z sine nye album.

Veronica Maggio – I min bil
Så kom høsten og jeg var lykkelig over at min svenske favoritt utga nytt album. Denne låten ble fort min favoritt.

Arcade Fire – Afterlife
Denne nye sangen ble til høstens kuleste. Ingen andre enn Arcade Fire klarer å lage slike låter.


Det skal også nevnes at jeg fikk dra på konsert med favoritten Lana Del Rey i april, og det var en nydelig opplevelse.

Årets topp 10 låter

Legg igjen en kommentar

