Tilfeldige meningsfulle samtaler

På flyet fra Chicago til Seattle satt jeg ved siden av en fyr som var et par år eldre enn meg. Han håndhilste og samtalen begynte overfladisk, men det tok ikke lang tid før den ble mer meningsfylt. Til min store enjoyment var han musiker innenfor hiphop sjangeren, og jeg brukte mye av flyturen på å lytte til hans store ambisjoner. Fikk også høre litt av en sang som han hadde laget og spilt inn, veldig stilig! 

Iløpet av en uke i Chicago hadde han, sammen med en venninne, tatt hundrevis av kule bilder og explored byen til det fulle. Denne turen, ifølge han, var en bit av et puslespill som han prøver å bygge sammen. I dette puslespillet vil han leve ut alle sine kreative talenter og bruke tid på å møte de rette folkene, for å til slutt kunne pusle sammen et musikkalbum som kan fortelle en historie. Hans store drøm var ikke å bli suksessfull, men å ha innflytelse på andre sine liv. Det synes jeg er inspirerende. Jeg husker jeg satt der og hadde så lyst til å starte mitt eget puslespill, haha! Vi reflekterte rundt livet generelt, om mennesker, lidenskaper og drømmer. Det jeg likte så godt med denne fyren var at han ikke ville leve et A4 liv. Og jeg er generelt så lei av å bare ha tørre samtaler om studier og eksamen og alt det vanlige som vi alltid snakker om. Det er fint å kunne ha skikkelig gode og ærlige samtaler med fremmede mennesker. 

Det er så kult at resultatet av en random samtale med en du egentlig overhodet ikke kjenner kan plutselig gjøre deg utrolig inspirert til å leve et bedre liv. Sånne møter med andre mennesker ønsker jeg å ha oftere.

Tilfeldige meningsfulle samtaler

Legg igjen en kommentar

