Pai med grov bunn

Tenkte jeg kunne dele en oppskrift med dere, på en superenkel pai med grov bunn. Hvis man går inn for å lage det mer gjennomført så kan man nok det, men jeg gidder ikke kjøpe inn alle mulige ingredienser siden jeg er student, så jeg prøver å keep it as simple as possible. Til bunnen tar jeg 2 dl grovt sammalt hvete (grovmalt), 1 dl grovbakst (av hvete og rug), 1 dl kaldt vann, 1 ts salt og 2 ss olje. I oppskriften står det også 1 ss rosmarin i tillegg, men det har ikke jeg tatt med. Så bare blander jeg dette sammen i en bolle og fordeler det utover en ildfast form (jeg må kjøpe en paiform!!). Jeg tar forresten aluminiumsfolie i bunnen for at ikke det skal feste seg i den ildfaste formen. Stek bunnen i ovnen i ca 15 min. Ta den så ut og smør på tomatpurre og tilsett fyll etter ønske. I dag tok jeg smårettsskinke, noe rester fra kyllingkjøttdeig, små biter av brokkoli, og litt ost. Stek den i ovnen i ca 15 min til. Voila! En god lunsj/middag som er lett å ta med som nistepakke når man for eksempel skal på jobb!
IMG_0685 IMG_0689

Pai med grov bunn

2 kommentarer om “Pai med grov bunn

    1. haha ja, det er faktisk veldig greit å lage litt mat som man kan ta med seg! Men å finne tiden er jo en annen sak.. tenkte jeg skulle lage noen grove rundstykker på søndag som jeg kan ta med på skole/jobb til uken😀

Legg igjen en kommentar

