Ta fatt på livet og gjør en forandring

Vet dere hva jeg ikke har skrevet her på bloggen? Hva jeg skal gjøre nå i høst og vår. Jeg har fortalt det til de fleste venner og familie, men fremdeles ikke skrevet om det her inne. Som dere vet så har jeg allerede fullført bachelorgrad i engelsk på UiB, og det er jeg svært fornøyd med! Og såklart vil jeg studere mer engelsk siden jeg elsker det! Så planen er å ta mastergrad og utdanne meg til lektor i engelsk, og jobbe på en videregående skole. Men først skal jeg ta et friår. På bibelskole, av alle ting! Har alltid tenkt at det virker veldig verdifullt, men jeg trodde liksom aldri at jeg kom til å gjøre det. Planen min har vært å studere hele veien uten noe friår. Men så, i fjor høst fikk jeg bibelskolen Substans på hjernen. En helt nyoppstartet bibelskole som ligger i Kalfaret. Et samarbeid mellom flere kirker/menigheter i Bergen. Ny. Moderne. Fint bygg. Bra lærere. Fokus på identitet og visjon. Hele konseptet var veldig attraktivt for meg! Konstant tenkte jeg på denne skolen, og fikk ordet Substans skikkelig på hjernen. Så fikk jeg det helt for meg: «hvorfor ikke?» Så da var det gjort, og jeg søkte. Det var i en periode i livet mitt da ting begynte å bli ganske vanskelig, og jeg merket at jeg virkelig kunne trenge noe nytt, og spesielt det å møte nye mennesker, gå i en sosial klasse og komme inn i et godt miljø. Dette er egentlig et veldig godt eksempel på hvordan Gud kan åpne slike dører når omstendigheter er vanskelige og kjipe, og også spesielt når man ikke forventer det. Hadde jeg hatt det superbra og skikkelig fint på den tiden så hadde det aldri falt meg inn å ta pause fra studiene på universitetet. Så, Gud tar rett og slett det som er vanskelig, og gjør noe godt ut av det! Han åpnet opp øynene mine slik at jeg kunne se forbi det som jeg drev med her og nå.

I dag var første skoledag på Substans! Vi hadde oppmøte kl 09 til litt info og felles lunsj. Jeg kjenner ingen fra før. Men modig gikk jeg inn og håndhilste på alle. Ut av komfortsonen! Det er alltid en utfordring, men veldig sunt! Har veldig godt inntrykk av folk allerede, masse fine folk! Finnes også heldigvis noen på min alder, haha. De siste ukene har jeg faktisk ikke vært sånn supergiret på å begynne (men jeg har gledet meg i hele vinter/vår altså). Men i dag da jeg gikk rundt i det veldig fine og koselig lokalet, pratet med noen av medelevene, og hørte litt info om året så fikk jeg en skikkelig god følelse. Jeg tror dette blir et veldig viktig år for meg. Gleder meg så mye til alt jeg skal lære! Det er forresten ikke en internatskole (heldigvis for det!). I kveld er det åpningsshow hvor man skal ta med familie eller en venn. Siden familien min ikke kan stille opp så skal Silje være støttespilleren min. Hun er jo som familie for meg nå, vi har vokst så tett sammen mens vi har bodd ilag. I morgen skal klassen på bli-kjent-tur eller «retreat» som de kaller det. Vi har fått veldig lite informasjon, men tror det vil bli veldig kjekt. Det krever jo en del krefter å bli kjent med så mange nye fjes, og man må gjerne anstrenge seg litt for å gi det beste av seg selv i to-tre dager i strekk, men håper det går fint!! Jeg må bare være meg selv. =)

PS. Vi får gratis kaffe på skolen! Diiiigg.

Ta fatt på livet og gjør en forandring

Legg igjen en kommentar

