Om blogging og sånn

Jeg har store planer om å blogge mere og bedre. Det har seg slik at det kommende skoleåret ikke kommer til å bli særlig krevende fagmessig. Derfor har jeg mer tid på hendene til å være kreativ, og jeg har lyst til å legge mye av denne nye kreativiteten ned i bloggen. Hvorfor gidde, spør du kanskje? Truth is, jeg har skrevet blogg siden jeg var 16 og aldri klart å legge det fra meg. Jeg simpeltheten elsker å ha min egen blogg. Ikke minst er det spesielt kjekt å ha i ettertid! Når jeg blar rundt på mine gamle blogger blir jeg sittende i timesvis og se på alle bildene og lese de artige tekstene av hva jeg gjorde, hvem jeg var med, hva jeg tenkte og følte. Det er jo som en slags dagbok! Bare en mer billedlig dagbok. Hva er vel mer prescious enn nettopp det? Å ta vare på minner i en evigvarende scrolling nedover dataskjermen. Så herlig, og for meg viktig.

Som sagt har jeg store planer om å blogge mere og bedre. Dette innebærer planer om bedre bilder, kanskje antrekksbilder (who knows), tekster med mening i stedet for «i dag bla bla bla bla.» Dele ting jeg er stolt av, enn sånn halvveis fornøyd med. Grunnen for at jeg ønsker denne lille forandringen er fordi jeg lengter etter å leve en hverdag som er mer enn bare A4, og som kan inspirere andre. Selv har jeg blitt vanvittig inspirert i det siste av andre hjertevarmende, stilfulle og unike blogger som http://worldofmike.no/ og www.angelicablick.se.

Nå har jeg det mye bedre enn jeg har hatt på veldig lenge. Jeg vet at jeg skrev det på bloggen for en måneds tid siden, men jeg tror egentlig bare at det var en god uke, for jeg føler at det er mye mer sant nå. En venninne sa det til meg senest i forgårs: «jeg ser at du har det mye bedre nå, Silje» og det er helt sant. Noen kvelder får jeg breakdowns; de er det desverre ikke slutt på ennå. Kanskje det vil være litt sånn fremover; litt ustabilt from time to time. Men jeg foretrekker å få alt ut og tillate meg selv i å bare føle – fordi det pusher meg videre, litt etter litt. Og jeg ønsker at alt jeg har erfart skal forme meg, og gjøre en endring i meg. Blant annet ønsker jeg at det skal gi meg en mer avslappet  tankegang, spesielt i forhold til hva alle andre måtte synes og mene. Truth is, jeg har ikke like mange forpliktelser som jeg en gang hadde, og det vil jeg ta imot med åpne armer. Nå er jeg på et punkt hvor jeg endelig har klart å slutte å bry meg om noe som lenge har ligget og gnagd så dypt. Åh, jeg føler meg så mye mer fri.

Kanskje det ikke var lett å skjønne hva jeg egentlig mener med denne bloggposten, og helt ærlig så har jeg ingen aning om jeg klarte å få noe som helst fram på en forståelig måte. haha. Uansett. Jeg håper at jeg klarer å ta disse tankene videre i praksis og gjøre bloggen til et lite speilbilde av hvem jeg ønsker å være. En avslappet livsnyter med en kreativ penn og et fryktløst sinn, som er klar for å let go and embrace life.

Om blogging og sånn

2 kommentarer om “Om blogging og sånn

Legg igjen en kommentar

