Confidence shines through

Selvsikkerhet er ikke noe jeg alltid har hatt mye av. Men etter videregående har jeg blitt noen år eldre, mange erfaringer rikere, mer moden og ydmyk. At jeg dro på utveksling til Chicago helt alene et halvt år (uten å kjenne en eneste sjel eller vite noe særlig på forhånd) har i ettertid gjort meg mye tryggere på sosiale utfordringer. Jeg har oppdaget at en av mine absolutt sterkeste egenskaper er å være en omgjengelig person. Jeg trives sammen med veldig mange ulike type mennesker, og tar derfor del i mer enn bare èn omgangskrets – noe som jeg egentlig har gjort hele livet. Uansett hvem jeg får nye impulser fra; enten om det er partysvensker, konservative kristne eller hipstere, så lærer jeg utrolig mye av alle. På en annen side føler jeg ikke at jeg passer helt inn i et bestemt miljø – verken det kristne miljøet eller andre miljøer. Jeg er litt sånn midt imellom, hele tiden. Litt slitsomt kanskje, men det er bare sånn jeg er.

Jeg tror også at selvsikkerhet på sin egen personlighet henger sterkt sammen med selvsikkerhet på utseende (iallefall i mitt tilfelle). Det kommer alltid de dagene når jeg ikke er særlig fornøyd med utseende mitt, men jeg er likevel mye flinkere til å være fornøyd nå enn det jeg var før. Og det er rett og slett fordi jeg er mer trygg på meg selv nå. Skulle jeg valgt så ville jeg vært høyere og hatt lange fine ben. Men istedet burde jeg «embrace» min høyde på 1.53m, og legge min sjarm i nettopp det at jeg er liten. Tror det handler mye mer om hvordan man bærer seg selv, enn hvor pen man er. Trikset er å la personlighet og sjarm skinne gjennom. Ikke sant? Det tror jeg at man kommer lengst med.

Confidence shines through

Legg igjen en kommentar

