Channel Orange

På jobb de siste dagene har jeg hørt masse på Frank Ocean sitt album Channel Orange som ble utgitt i fjor sommer. De første gangene jeg hørte på det i fjor tenkte jeg ikke at platen var så veldig amazing, men nå når jeg har hørt på det hver dag omtrent synes jeg det er vanvittig bra. Det har jo fått fantastiske kritikker, og det med god grunn! Selv forbinder jeg dette albumet med sol og sommer, skikkelig good feeling. Denne typen RnB musikk er av ypperste kvalitet og kreativitet. Tekstene er faktisk veldig bra og har viktige budskap i motsetning til mye annet som herjer i RnB og hiphop verden nå for tiden..  Foruten de kjente låtene Lost og Thinking bout you liker jeg spesielt godt Sweet life og Sierra Leone, men den som utmerker seg mest er Pyramids. Denne låten er 10 minutter lang og består av litt ulike deler.  Teksten er utrolig interessant. Den trekker paralleller til gamle Egyptisk farao og hans Cleopatra, til den moderne verden hvor Cleopatra er prostituert. Låten begynner med en litt smådramatisk men likevel dempet, mørk stemning i sangen som er litt ulikt andre typer RnB sanger – og som jeg absolutt elsker. Så kommer en litt mer slowet down del av tracket som er veldig fint og behagelig. Sangen avsluttes med en nydelig gitarsolo av selveste John Mayer. Hør låten, og resten av albumet! Denne artisten er virkelig dyktig. Spotify: Frank Ocean – channel ORANGE
frank_main

Channel Orange

Legg igjen en kommentar

