Jolene, Jolene Jolene, please don’t take him just because you can.

Min favoritt i Idol var Astrid Smeplass. Det er noe med måten hun synger på som treffer meg. Første gang jeg hørte henne synge var på dommerutvelgelsen ganske tidlig i sesongen. Først sang Siri (hun som vant hele Idol) låten Jolene på gitar, og jeg husker at jeg tenkte at hun neste som skulle synge ikke kom til å være like flink i det hele tatt! Men så, når Astrid sang, samme låt rett etterpå, så husker jeg at jeg måpte. Jeg ble så overrasket. Hadde ikke forventet at jeg skulle bli så rørt. Frysninger og klump i halsen.. jeg kødder ikke. Det var så nydelig fremført. Hun synger med sjela og har en formidlingsevne. Å synge feilfritt er ikke det viktigste. Se klippet her.

 

Jolene, Jolene Jolene, please don’t take him just because you can.

Legg igjen en kommentar

