En siste gang

Det knuste deg å gjøre det. Du knuste meg ved å gjøre det. Dine øyne så inn i mine, der var en gjensidig forståelse. Du behøvde ikke å forklare. Jeg visste det. Jeg visste hvorfor. Vi tørket vekk tårene. Du kysset meg hardt og lenge. Jeg klamret meg fast i deg. Du holdt meg. Som om vi ville nekte det som skjedde. Bare holde fast på hverandre, litt til, litt lengre. Disse dagene var alt vi hadde. Alt jeg hadde. Til å kjenne varmen fra din sterke kropp. Til å kysse deg. Dine hender flettet i mine. Ligge på din brystkasse og lytte til dine hjertebank. En siste gang. Ukene før, månedene før, hadde det å elske blitt lengre og lengre vekke – men på disse siste dagene, så elsket vi hverandre igjen. Helhjertelig. Virkelig. En siste gang.

En siste gang

Legg igjen en kommentar

