Følelser

Når mørket sniker seg inn i livet mitt gir jeg det for stor plass.

Mye går fint, jeg smiler, mye går som det skal. Men så er det noe annet som ikke går så bra.. Av alle mine følelser så gir jeg disse triste, vonde, kjipe følelsene størst plass. Lar de regjere i hodet mitt. Lar de blø i hjertet mitt. Men egentlig burde jeg gi glede størst plass. Fordi Gud har velsignet meg med så utrolig mye annet godt. Jeg bare er ikke flink til å fokusere på dette når noe annet «står i veien». Det er en av mine aller største svakheter. Det går utover alt det gode i livet mitt, som blir trykket ned av alt det bitre. Jeg vil ikke være slave for mine følelser, det ødelegger for meg.

Jeg klarer å være takknemlig for alt annet jeg har, men likevel får ikke takknemligheten stor nok plass. Følelser har så sinnsykt stor makt over meg, og over oss alle. Derfor har jeg lært at jeg burde lene meg på noe som er uavhengig av følelser. Guds kjærlighet. Ingenting kan forandre på Guds evige vesen og tilgivelse. Ikke engang downhills in your life.

Jeg har også erfart at Gud åpner nye dører og gir nye muligheter midt i mørke. You just gotta see it.

Dette er ikke ment som et deprimerende innlegg, jeg bare vil dele det fordi det tar så stor del av hverdagen min. Og jeg vet at mange av oss har det på samme måte. Life sucks sometimes, but there is so much more goodness. Vi må bare gi det størst plass i livet, tror jeg.

Følelser

Legg igjen en kommentar

