Gjennom alt


Wow, jeg er målløs. I går snakket jeg med mamma om noe som jeg har slitt med i flere år. Noe som gjør at jeg ikke er like lykkelig som jeg burde være. Jeg har egentlig skrevet litt om det på mine forrige blogger, og det gjelder rett og slett at jeg er så lett påvirkelig av hva andre sier og gjør mot meg. Jeg bryr meg for mye, og det går negativt utover meg selv. Dette har jeg tenkt spesielt mye på i det siste. Uten å gå mer i dybden på dette, så må jeg bare fortelle at jeg ble målløs i dag da mamma sa at jeg skulle lese dagens ord i andaktsboken hennes. Det handlet om akkurat det som jeg sliter med – det traff meg så dypt i hjertet. Gud passer på meg og er med meg gjennom alt – det vet jeg med hver eneste celle i min kropp. Det var ikke tilfeldig at disse ordene var den 28.oktober i andaktsboken. Jeg bare sier: Amen, Jesus er Herre i mitt liv!

Gjennom alt

8 kommentarer om “Gjennom alt

  1. Nina Julianne sier:

    Jeg har slitt med noe ala det sammen, men det har litt mer med å gjøre at jeg vil hjelpe alle hvis jeg har muligheten og spesielt hvis de spør om hjelp.
    Bedret seg veldig etter jeg flyttet opp til Trondheim for å studere og fikk kjenne på at først og fremst må jeg ha det bra, før jeg kan prøve meg på å hjelpe alle andre. Og folk blir ikke så sur hvis man sier «Nei» innimellom, det føles faktisk utrolig godt av og til !🙂

    Har og kjent litt på at det andre sier om og til meg har hatt innvirkning, men de siste tre årene har jeg gitt litt F i det og tenkt at det finnes så mange andre som liker meg for den jeg er, så de få som misliker noe med meg, er det ikke verdt å bry seg om, de er nok ikke perfekt selv😉 Og det inntrykket jeg har av deg, er at du er en superherlig jente hvor det rett og slett er synd på de som føler de må «rakke» ned på deg (hvis du skjønner hva jeg mener😉 ).
    Er bedre å være en som ser de fine tingene med andre enn å lete etter «feil» eller noe man misliker ved andre ^^,

    Håper du koser deg hjemme hos mamma og pappa, alltid herlig å komme hjem og slippe å tenke på matinnkjøp og pris på ting😛

    1. Tusen takk for kommentar, Nina! Jeg burde bli mer som deg, og lære å gi F noen ganger! Jeg har blitt litt flinkere til det enn jeg var før, men likevel har jeg en lang vei å gå. Blir rett og slett skikkelig lei meg når folk gjør eller sier ting som sårer meg. Skulle ønske jeg kunne bare se forbi det, hvis du skjønner. Jeg håper jeg klarer det bedre etterhvert som jeg blir eldre.

      Herlig at det har gått bedre for deg etter at du flyttet til Trondheim. Da fikk du liksom en fresh start til å gjøre ting annereldes, det er veldig bra du tok muligheten🙂 Dessuten er det en veldig god egenskap å ville hjelpe andre! Men hvis man gjør det for mye kan man jo bli utnyttet, og det er ikke så bra, det er jo det som ofte skjer med meg.

      Og ja, jeg koser meg masse hjemme haha, deilig å slippe å kjøpe mat😀 Takk for fin kommentar, du er god!

      1. Nina Julianne sier:

        Hehe, skal ikke si at jeg er superflink på det, men innimellom føles det så godt å bare være skikkelig egoistisk og kun tenke på seg selv. Det er jo faktisk det noen personer gjør omtrent hele tiden hvis man ser litt etter… Kjenner meg så godt igjen, for det er aldri kjekt når noen sårer en! Tror nok det kommer etterhvert som man er obs på når folk er sånn og om man egentlig skal bry seg. Hjelper å ha gode venner som man kan prate med og få en bekreftelse på at det er ikke DU som er helt på jordet i akkurat de situasjonene🙂

        Ja, fikk tid til å tenke og velge hvem som det var verdt å prøve å holde kontakten med og hvor mye man skulle bry seg om småting. Og føler nå at jeg har en rimelig god venninnegjeng både her oppe og i Bergen ^^,
        Samme her ! Har en venninne her oppe som gjorde meg obs på at det var veldig lett å kunne utnytte det at jeg ville hjelpe (hun gjør forsåvidt det selv og, men det blir ikke det samme for hun utnytter det ikke, men er gjerne noen turer på IKEA hvor det trengs bil osv. Føler at jeg får igjen for det jeg gjør og, så da er det greit🙂 ).

        Bare hyggelig !😀

  2. Veldig bra at du har en god venninnegjeng både her og i Bergen. Hvis man har den støtten i ryggen så er det lettere å ikke miste motet når man blir såret av andre. Jeg har nok ganske vanskelig for å vite om jeg virkelig kan stole på noen fordi nesten alle jeg har blitt veldig nær venn med har sviktet meg opp igjennom årene. Så det er mye av grunnen for at jeg framdeles sliter med å ikke ta meg nær av hvordan folk/venner behandler meg, fordi så mye har skjedd før. Men jeg må bare prøve videre og klare å tenke «their loss» noen ganger, selv om jeg er utrolig dårlig til det, hehe🙂 Man får det liksom aldri bedre hvis man bare skal la seg bli tråkket på!😉

    1. Nina Julianne sier:

      Ja, tror det er sånn med de aller fleste. Vet ikke hvordan de har sviktet deg, men mange nære venninner har sviktet meg og på en eller annen måte. Det hjelper VELDIG å tenke at det er deres tap, og etter hvert så klarer man å ta skuffelsene like tungt, har lært meg at sånn er bare noen mennesker🙂
      Så sant, så sant ! Bli sint og si ifra😉 Føles forferdelig der og da, men etterpå føles det litt godt å ha vært litt «bad»😛

      1. Haha ja det er sant! Det var en veldig god venninne som jeg forstod at jeg ikke orket å ta opp kampen med for å beholde vennskapet, (jeg ble veldig urettferdig behandlet), så dermed tenkte jeg at det var hennes tap og at kanskje jeg ikke skulle være den som alltid ordner opp. Så jeg vet hva du mener, det kjennes litt godt😉
        Du har rett, det som hjelper mest er å tenke at det er deres tap og at man har det bedre uten. Er kanskje ikke så kristent av meg, men jeg er så lei av å ha folk i livet mitt som ikke gjør meg godt. Så noen ganger er man rett og slett bedre uten.🙂 Jeg går ikke rundt med bad feelings for noen av de som engang sårte meg, så det er også deilig å «make peace», så kan man take care of the good memories. Og move on. Men det er virkelig forferdelig der og da!

      2. Nina Julianne sier:

        Det er det aller verste når det er veldig gode venninner ! Har en som jeg omtrent ikke har kontakt med lenger, og vi var veldig mye sammen i oppveksten og før jeg flyttet. Alt var liksom andre sin feil og hun gjorde aldri noe galt, og prøvde jeg å forklare hvordan jeg følte ut i fra hendelser så fikk jeg det slengt i trynet at «nå ble det en krangel ut av det og ja». Men har i ettertid insett/fått vite at hun hadde litt mer problemer enn gjennomsnittet, så tror egentlig ikke at det var den venninnen jeg kjente som sa og gjorde alt, heller en «ond» tvilling😛 Hehe.. Også er det jo litt det med å holde kontakten, som du sikkert merket allerede da du var i USA på vgs. Enkelte svarer aldri på kontakt, noen av og til og andre svarer alltid. Men så er det jo såklart noen man snakker med minimalt når man er vekke, men som man føler er en av de beste når man først er i sammen🙂 Nå synes jeg det egentlig er litt godt å ikke bli bombadert med meldinger og telefoner fra folk, men jeg vet at hvis jeg sender melding til de i jentegjengen, så svarer de rimelig kjapt ^^, De som aldri svarer gir jeg opp, og er vel bare en venninne fra Bergen jeg daglig sender meldinger med, både på mobilen og facebook😛 Også er jeg jo på Wordfeud med Charlotte, så det må jo telle som en slags daglig kontakt😀

  3. Hadde også en venninne som var sånn at det alltid var andre som gjorde noe feil, og det er skikkelig slitsomt. Jeg skjønte at det vennskapet ikke var verdt å bruke tid og energi på.

    Det med kontakt er helt sant, at noen trenger man ikke ha særlig kontakt med men likevel er alt skikkelig bra når man møtes. Sånne personer er ekte venner som man har livet ut. Det er ingen jeg snakker daglig med, men det trenger jeg heller ikke. Det er viktig at det går begge veier, jeg vil ikke alltid være den som tar kontakt ,selv om det som oftest blir sånn. Det er noen jenter (fra VGS) som jeg har hatt sånn samtale på innboksen med siden jeg reiste til Chicago, og de skriver alltid til meg og spør hvordan det går. Det setter jeg veldig stor pris på! Gleder meg til jeg får Iphone, så kan jeg også ha Wordfeud med Charlotte haha😛

Legg igjen en kommentar

