The 2nd Law

Nå har jeg hørt litt på det nye albumet til Muse, The 2nd Law. Lastet det ned med en gang det kom siden Muse er et av mine favorittband. Jeg liker albumet bedre nå enn jeg gjorde i begynnelsen. Det nye materielle har heldigvis beholdt noe av det fine, kjente og unike lydbildet. Det er vel helst de to siste låtene som er noe helt nytt; sangene The 2nd Law: Unsustainable og The 2nd Law: Isolated System. Disse to låtene er liksom sin egen greie på albumet, et eget konsept. Litt sånn dubstep og eletronisk (Skrillex inspirert). Den første låten på albumet, Supremacy, er nesten som en maktdemonstrasjon Muse style, hvis det går an å si. They pull the album off, for å si det sånn! Panic Station er dritkul og groovy. Follow Me er også litt sånn dubstep eletronika, veldig stilig. Explorers og Big Freeze er to av favorittene mine på albumet, de er veldig veldig fine. Men tror egentlig at den nyeste singelen Madness er min største favoritt ennå. Bassisten Chris synger vokal på to låter, noe som han er veldig flink til, men det blir jo såklart en litt annen feeling siden Matt sin vokal er som et eget instrument i Muse sin musikk.

Alt i alt et verdig album å høre på, absolutt! Merker likevel at jeg liker mye bedre de eldre albumene deres, som Absolution og Origin of Symmetry.

The 2nd Law

2 kommentarer om “The 2nd Law

  1. Med en gang jeg leste «Skrillex inspirert» MÅTTE jeg jo bare sjekke ut sangene, og WOW – jeg virkelig ELSKER dem!! Nå gleder jeg meg til å sjekke ut resten av albumet også, for Muse har jo faktisk stått for mange av favorittlåtene mine opp gjennom årene.🙂

    1. Så bra!!! Du er jo veldig fan av Skrillex vet jeg, så kan tenke meg at du liker det:-) Jeg liker best Follow Me, den er skikkelig stilig, digger den! Muse har flere av mine favorittlåter også, love them😀

Legg igjen en kommentar

