Fika

Fika er det svenske ordet for kaffekos! På lørdagen da jeg var i Sverige var tilfeldigvis forrige års SVFs i Jönköping (den svenske gruppen på North Park Uni som var på utveksling fra folkehøyskolen SVF i Jönköping). Ikke absolutt alle var der, men jeg fikk et veldig koselig gjensyn med noen av dem. Spesielt koselig var å treffe igjen Elias, Manfred og Hanna♥

Folkene fra SVF folkehøyskolen er virkelig noen av de mest hyggelige, åpne og snilleste menneskene jeg har møtt i hele mitt liv. Dumt at jeg ikke hang så altfor mye med dem på North Park, for de var liksom allerede en sammensveiset gjeng, men vi hang alltid med dem på hjemmefester og på Fika hver fredag på campus.

Etterpå Fikaen dro meg og Karin for å spise den kjente pizzaen i Jönköping. Jeg valgte pizza med pommes frites. Det er tydeligvis populært i den byen! Må innrømme at det var ganske godt, men jeg foretrekker kebabpizzaen som vi spiste dagen etter, hahaha. Anyways, da meg og Karin hadde bestilt mat fikk vi tilfeldigvis selskap av to amerikanske kompiser, Berg og Calle, som er utvekslingsstudenter fra NPU til SVF dette semesteret. Gøy å få hengt litt med dem også.

Fika

Legg igjen en kommentar

