Be rejoiced

Vet ikke om noen av dere leste blogginnlegget mitt i går, (to innlegg under), som handlet om at jeg ikke vil sette min største glede i noe som er i verden fordi det bare svikter meg. Jeg endte opp med å slette det innlegget fordi det virket så dystert. Jeg var i et emotional moment og skrev om det som ligger på undersiden av meg men som jeg nesten aldri vil tenke eller føle på, fordi det gjør meg litt trist og veldig svak. Så hadde jeg en litt dårlig følelse av å la det være på bloggen fordi jeg vil ikke at sånne ting skal være på bloggen min med mindre jeg virkelig trenger å poste det. Jeg vil feire livet, livet som jeg har fått i gave. Jeg vil ikke kaste det bort, og jeg vil ikke skrive ting som får meg og andre til å se dystert på livet (noen ganger vil jeg gjøre det men denne gangen behøvde jeg ikke det). Det jeg strever med for tiden er bare bagateller i forhold til hva andre går gjennom. Og når man får det perspektivet – ja da ser livet mitt veldig problemfritt ut. Tenk på de som blir forfulgt pga troen sin. Tenk på de som har sykdommen depresjon. Tenk på de som er lam. Wow, jeg er utrolig heldig! Istedenfor å klage vil jeg takke. Takke Gud for at helsen min er i behold og at jeg kan gå rundt med kors om halsen uten å bli satt i fengsel. På UL i forrige uke fikk vi høre om nettopp to kristne fra Egypt som ble forfulgt for sin kristne tro. Det er veldig sterkt å høre. Det setter livet i perspektiv. Jeg kan ikke annet enn å glede meg over livet mitt og være takknemlig.

Filipperbrevet 4: 4:
Gled dere i Herren alltid! Igjen vil jeg si: Gled dere!

Be rejoiced

Legg igjen en kommentar

