Studieløp

Nå sitter jeg her og prøver å finne ut hvordan studiet mitt skal gå videre. Det jeg har igjen av bachelorgraden i engelsk akkurat nå er 30 frie studiepoeng + et siste engelskfag på 15 sp. Engelskfaget må taes om våren, og de frie studiepoengene skal taes på NTNU i høst. I høst skal jeg begynne på årsstudium i religionsvitenskap som en del av de frie studiepoengene. Men da må jeg ta resten ved UiB i vår (dvs at jeg må ta 45 sp i vår), og det er vanskelig å få det til å fungere pga årsstudiumene i religionsvitenskap er bygget opp ganske forskjellig på NTNU og UiB. Så nå prøver jeg å finne ut hva jeg skal gjøre. Uten et fullt årsstudium i religionsvitenskap kan jeg ikke ta PPU (praktisk pedagogisk utdanning) til neste høst. Men jeg kan også begynne på master i engelsk neste høst, og ta PPU til slutt. Jeg skal jo bli engelsklærer ved den videregående skolen, og må da ha minst to fag. Skulle ønske jeg kunne få en veiledningstime nå men hun som har ansvaret for engelsk på UiB er på ferie. Vanskelige saker, dette! Må jo finne ut alt på egenhånd. Og hvis jeg gjør noe feil er det bare mitt eget rot. Håper det ordner seg. Gleder meg uansett til å ta nye fag til høsten på et nytt universitet i en ny by. =)

 

Studieløp

3 kommentarer om “Studieløp

    1. Ja det har jeg faktisk!:) Heldigvis ordnet det seg. Skal bo i kollektiv med tre andre jenter som virker kjempesnille. Leiligheten er veldig fin også! Gleder meg masse😀

Legg igjen en kommentar

